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Am 3. November 2005: Der FrameClip-Modifier ist gerenalüberholt worden. Die erzeugten Ränder sind nun überall gleich dick (bisher waren die Seiten dicker) und man kann zwischen "dick" (2 Pixel) und "dünn" (1 Pixel) wählen. Mit "Full" bzw. "Clip" bestimmt man, auf welche Bildteile das Modul angewendet wird. Download hier. On November 3rd, 2005: I reworked modifier FrameClip completely. Now the frames it produces are equally thick on all edges (left and right were thicker before) and you can choose between "thick" (2 pixels) and "thin" (1 pixel). "Full" and "Clip" determine which area of the image the modifier applies to. Download here.
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On October 16th, 2005: Three more updates: To the first one - mod.Scroll - I added (like I did with other modules before, see Archive 2004) the possibility to use GoDot's preview function. Thus you can check whether you affected the image correctly. Unfortunately, mod..Howmany wasn't too useful up to now. You could indeed view the number of differently colored pixels per one card, but there was no way to countercheck the graphics itself. This drawback is remedied. You toggle between display and graphics per mouse click and leave per STOP key. Really many changes have been applied to mod..ColorCount. The output of this module could be misleading or even wrong! Now you can see how many colors an image contains, separated into GoDot counting (True Hires, each pixel may carry an individual color), plain Multicolor (even colored double pixels), and into IFLI colors (which is a graphic mode capable of up to 120 pseudo colors plus the original 16). Download from GoDot's support area. |
Am 16. Oktober 2005: Drei weitere Updates: Im ersten - mod.Scroll - habe ich (wie auch schon in anderen Modulen - siehe Archiv 2004) die Möglichkeit eingebaut, sich per Preview einen Eindruck zu verschaffen, ob der gewünschte Effekt eingetreten ist. Leider war mod..Howmany bisher nur wenig nützlich, da zwar die Anzahl der verschiedenfarbigen Pixel in einer Kachel ausgegeben wurde, es aber keine Möglichkeit gab die Grafik selbst anzuschauen. Dieser Mangel ist nunmehr behoben. Das Umschalten zwischen Anzeige und Grafik geschieht per Mausklick, beendet wird mit der STOP-Taste. Am meisten geändert habe ich mod..ColorCount. Die bisherigen Angaben dieses Moduls waren u.U. irreführend oder sogar falsch! Jetzt kann darin ablesen, wie viele Farben in einem Bild verwendet wurden, und zwar getrennt nach GoDot-Zählung (True Hires, jeder Pixel kann eine neue Farbe annehmen), reinen Multicolor-Farben (einfarbige Doppelpixel) und nach IFLI-Farben (ein Grafikmodus, bei dem 120 Pseudofarben möglich sind plus den 16 Originalfarben). Download des Updates hier. |
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Am 5. Oktober 2005: Ich habe eine ganze Serie von Modulen upgedatet. Im Zusammenhang mit einem neuen Projekt (wird bald hier bekannt gegeben) bin ich endlich auf den Grund gestoßen, warum die Anzeige der Grafik nicht stimmte, wenn sie in einem Modul aufgerufen wurde, das ohne es vorher zu laden direkt aus einer REU heraus gestartet war. Der Fehler ist behoben. Ihr solltet diese fünf Module gegen die neuen austauschen (wenn ihr mit einer REU arbeitet): mod.ClipWorks (de/en) Download der Updates hier. On October 5th, 2005: I have updated a whole series of modules. In the course of working on a new project (will soon be published here) I finally found the reason why displaying graphics from a module which was started directly from an REU without previously loading it didn't work correctly. That bug is fixed now. You should replace the five modules listed above (if you use an REU). Download from GoDot's support area. |
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Am 15. August 2005: Update des Koala-Laders! Ich habe ihn unglaublicherweise beim Bugfixing aller Multicolor-Module GoDots 1998 vergessen...! Download des Updates hier. On August 15th, 2005: GoDot's Koala loader got updated! It's incdredible, but I forgot it when I bugfixed all of GoDot's multicolor modules back in 1998...! Download from GoDot's support area. |
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Am 27. Juli 2005 Machen wir ein Bundle daraus, das ist doch eine sinnvolle Tat. Also, zum Lader für IFLI, speziell auch für XRay64 (siehe 8. Juli 2005), kommt hiermit der dazugehörige Saver, svr.XRay64. Man könnte jetzt unken und sagen: Wozu dieses Format, das XRay ja noch nicht mal selber einlesen kann, geschweige denn irgendein anderes (PC- oder C64-) Programm. Einfache und unschlagbare Antwort: Im Bild ist eine IFLI-Darstellungsroutine eingebaut, man kann es sich ohne weitere Vorkehrungen anschauen! Cool, was? Zum Download hierhin. |
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On July 27th, 2005 Let's make it a bundle, let's be clever. So, additionally to the IFLI loader - especially for XRay64 (see July 8th, 2005) - here is the related saver, svr.XRay64. Some of you could frown and say: What is it good for, XRay itself isn't even able to load this format, far from any other (PC or C64) program. Simple and unbeatable answer: an XRay image has an IFLI display routine included, you can watch it without any further arrangement! Cool, eh? To download go here. |
On July 8th, 2005 Here's another update for one of GoDot's loaders. We have one for IFLI formats (like Funpainter 2 and Gunpaint), which probably anybody perceived ever. Perhaps because of its name of "ldr.IFLIprep4PCX"... ;-) It's called simply "ldr.IFLI" from now on, and it recognizes one more format, which is the executable IFLI of the PC based conversion tool "XRay64". Now - I think - we have the most important IFLI formats represented in this loader. If anybody knows another spreaded format: please call in! Download from here. |
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Am 8. Juli 2005 Mal wieder ein Update für einen Lader. Es gibt
einen solchen für IFLI-Formate (und zwar für Funpainter 2 und Gunpaint),
den wahr |
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30. Januar 2005: Diesmal stelle ich einen neuen Saver vor: svr.OCPArtStudio. Er speichert wahlweise in Hires (und hängt dann automatisch das Kürzel ".art" an) oder Multicolor (wofür das Kürzel ".ocp" reserviert ist). Da es sich um ein Standard-C64-Format handelt, muss man vor dem Speichern das Bild einmal im entsprechenden Modus gerendert haben (wie bei allen Standard-Format-Savern). Dieser Saver hat eine Besonderheit: Das Hires-OCP-Format ist gleichzeitig das Wallpaper-Format für WiNGs-Hintergrundbilder! In WiNGs müssen solche Bilder das Kürzel ".hbm" tragen, deshalb kann man in diesem Saver das automatische Kürzel mit einem eigenen überschreiben, z.B. ".hbm". Auf diese Weise steht WiNGs-Usern via GoDot die ganze Welt der Grafik offen! Viel Spaß! January 30, 2005: This time I present a new saver: svr.OCPArtStudio. You can choose to either save in hires mode (and it will automatically add ".art" as a suffix) or multicolor mode (which has a suffix of ".ocp"). Since OCP is a standard C64 format, you have to render the image once to the wanted mode before saving it to disk (like is the case with all standard format savers). There's a specialty with this saver: This hires OCP data format is also the WiNGs wallpaper format for WiNGs desktop background images! In WiNGs these images must have a suffix of ".hbm", and therefore you can overwrite the automatic suffix of GoDot with an own suffix, like e.g. ".hbm". In this way, WiNGs users have access to the whole world of graphics via GoDot! Have fun! Download
from GoDot's support area. |
Downloads
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Download GoDot (zipped D64):
Tiny
GoDot (90 KB updated Oct 2005) Always look for updates and new
modules |
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Download TSB
TSB is Simons' Basic compatible
TSB
disk image (109 KB) |
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The Plus4 Support Disk
Including Magica - the Plus4
Projector
P4SD
disk image (111 KB) |
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This is a PDF-based publication covering
leading-edge Commodore 64/128 activities. |
Euer
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Copyright © 1999, A. Dettke, letzte Änderung - 03.11.2005