distributed by Protovision 

GoDot diente hier dazu, die auf einem PC gefertigten  Grafiken in C64-Formate zu konvertieren.
GoDot has been used here to convert the PC graphics to C64 formats.

Credits

Producer: 
Stefan Gutsch 

Programming: 
Chester Kollschen

Graphics: 
Stefan Gutsch

Level Music: 
Welle:Erdball

Music on Title and End Sequence: 
Lars Hutzelmann 

Project Management: 
Malte Mundt / Milo Mundt 
Loading Level 1
Loading Level 1

Loading Level 2
Loading Level 2

Loading Level 3
Loading Level 3

Loading Level 4
Loading Level 4
 

Requirements

You need the following equipment:

- a Commodore 64 with Heavy Duty Power Supply or a Commodore 128

- a 3,5" floppy drive (FD-2000 or 1581)

- a CMD SuperCPU 20 MHz Accelerator with SuperRAM Card (at least 4 MB)

- and of course a PAL monitor or TV as well as one or two joysticks.


Metal Dust ist ein Spiel für einen C64, der mit einer SuperCPU betrieben wird. Aus diesem Grund spielt Speicherplatz kaum eine Rolle, weswegen unglaublich eindrucksvolle, bisher nie gesehene  Animationen möglich waren. 

 


Besucht die Homepage von Protovision, wo noch viele Hintergrundinformationen über das Game zu entdecken sind. Dort kann man es auch käuflich erwerben. 

Eine Austauschplattform für Nutzer und Anhänger des Spiels findet man im Forum64.

 


Metal Dust is a game for a SuperCPU driven C64. Due to that memory availabilty is no issue, and incredibly impressive never seen animation sequences were possible.

 

 


Visit the homepage of Protovision (in English) were you can learn much more about the game. You can purchase it there, too. 

An exchange platform for users and addictives of the game can be found at Forum64 (only German). 


zurück zum Menü ]

Arndt Dettke
support@GoDot64.de

Copyright © 2005, A. Dettke, letzte Änderung - 8.4.2014